“Sen Öğretmedin Mi Öğretmenim?”

Öğretmenler, insanları hayata hazırlayanlardır benim gözümde... Ben de bir öğretmen çocuğuyum. İlkokul Öğretmeniydi rahmetli babam… Mesleğine “Öğretmenlik yapmak için Öğretmen oldum.” diyebilecek kadar sevgi duyardı. Öğretmen çocukları diğer çocuklara nazaran bir nebze şanslı olur, çünkü çok şey bilen babaları veya anneleri vardır yanı başlarında ve her zaman sorularının cevabını bulabilirler.

    
Öğretmenler, devletimizin en ücra yerleşim yerlerindeki kolu gibidir aynı zamanda. Kimsenin gitmek istemediği, hiçbir devlet kurumunun olmadığı yerde bile bir okul vardır ve orada tek başlarına da olsalar görevlerini yaparlar. Her meslek grubunda iyiler ve iyi olmayanlar olabilse de kötü misaller hiçbir zaman misal olarak değerlendirilmemelidir. 

Zannediyorum ki bu yılki 24 Kasım Öğretmenler Günü de ne yazık ki diğer kutlanan pek çok gün gibi hamaset içeren söylemlerle geçecek ve söylenen sözler ertesi gün unutulup gidecek. Gün geçtikçe pek çok şeyin değersizleştirildiği, sıradanlaştırıldığı bir çağda yaşamak düşünen insanlar için o kadar zor ki!.. Yalnız okumayı-yazmayı ve bazı bilgileri öğretmezler öğretmenler, düşünmeyi de öğretirlerdi eskiden.  

Galiba ilkokul dördüncü sınıfa giderken bir şiir yazmıştım, Öğretmenler Günü için. Bizim ilçemiz küçük olunca ve başka da kimse şiir yazmayınca benim yazdığım o şiir okunmuştu törende. O şiiri bana okuma-yazma da dâhil olmak üzere birçok şeyi öğreten rahmetli babam için yazmıştım. Bunu ne o biliyordu ne de ondan bir başkası… Nedense onun için yazdığımı söylemek geldi içimden. Şiirin başlığı bu yazının başlığıyla aynıydı. 

Bu yıl babamın Öğretmenler Gününü kutlayamayacağım. O dünyasını değiştireli sekiz ay oldu. İnşallah annemle birlikte mekânları cennet olur. Rahmetli Babamı ve aramızdan ayrılan bütün öğretmenleri hayırla yâd eder, babamın öğretmen arkadaşlarının, tahsil hayatımdaki bütün öğretmenlerimin, öğretmenlik mesleğini icra eden kıymetli arkadaşlarımın ve bütün öğretmenlerin 24 Kasım Öğretmenler Gününü kutlarım.

Selam ve saygılarımı sunarım...




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder